karlssonsponnyn

Alla inlägg under juni 2011

Av Gabriella Karlsson - 26 juni 2011 11:22

  

Dessa stigbyglarna! Jag tycker dom är huuuuuuur snygga som helst!

Får dock inte köpa sånna för mina föräldrar ime. att det inte är "säkerhetsstigbyglar".

  


 

Hittade dessa ridstövlarna när jag sökte lite på google.

Usch va fula! skulle aldrig sätta på mig något sånt? Skulle ni?

 

Av Gabriella Karlsson - 25 juni 2011 22:11

Som rubriken säger, nu har tjockisen haft sin vilohelg för att jag har vart i växjö och firat midsommar i tre dagar :)


och när jag säger tjockisen menar jag det verkligen! Haha ne, men snart ;) han börjar lägga på sig lite... Men de ska vi stoppa!

han fick stå i lilla hagen en stund idag, och det tyckte han inte om! så vi får komma på något bra :p

Imon ska jag rida så jag skriver då :)


Hissar/dissar inlägg kommer! Det kan jag lova:) btw, min ursköna snygga sadel på bild! :D

    

Av Gabriella Karlsson - 24 juni 2011 00:04

Förlåt för att jag haft lite paus, men har inte haft så mycket tillgång till datan.


Vilohelg kan man la säga för Amigo :)

Red lite blandat dressyr och lite små hinder i Tisdags med Pojken :) Gick sådäär, han måste gå fram mer föt mina hjälper! Detta måste vi träna på.... Men det e ju sommarlov så det har vi massor med tid att träna! :D


 

Av Gabriella Karlsson - 20 juni 2011 18:48

Förlåt för att jag inte bloggade igår. Stressig dag...

Red iallafall ut barabacka (med fleecetäcke) igår. Nora & Musse till sällskap också ;)

Gick bra!


Idag ska Amigo vila!


 

Av Gabriella Karlsson - 18 juni 2011 11:53

Igår när jag red med Filippa såg hon att min hjälm blivit förliten.

Har haft den ganska länge nu, och ime att jag haft den och den saktasakta blivit förliten har jag inte tänkt på det. Och jag kollar lixom inte mig själv i spegeln med hjälm och så?

Men jag fyller ju år i juli! Så då får jag önska mig en ny :) Och där kommer problemet... Vilken?


Jag tycker då att JW hjälmen är sååååå snygg! *drägglar* haha ;)

Men har hört mycket om att när man rider ut på sommarn att den blir solblekt och när man rider ut i regn att den blir förstörd och så. Jag är inte så dum att jag "inte" fattar det, men jag vill så gärna ha en sån! Men eftersom jag rider ut 9 av 10 gånger så funkar inte det :/  Så Filippa tyckte att jag skulle köpa en plasthjälm! Hittade en som verkade bra och inte så värst dyr :) Lamicell hette den :D


            JW                                  LAMICELL

    

Några andra förslag?


 

 

Av Gabriella Karlsson - 18 juni 2011 11:23

   Idag ska Amigo vila igen :) Han var jätte duktig igår! Vi red själva upp genom skogen till Filippa och red med henne och Sune, sen ner genom skogen igen! Gick suuuuper :D


Idag ringde mamma mig och sa att Amigo låg ner i hagen och ville inte ställa sig upp :( Dom tog in han i boxen och gav han vatten ,lite havre och hö. Då blev han glad :) I hagen han står i nu finns det en Å där hästarna får dricka. Men jag tror inte han vill dricka där, ime att annars vill han helst inte änns bada i vatten. Och oftast när vi ar in han och ger han vatten så dricker han upp en HEL spann! Så jag tror vi får börja ställa en spann med vatten i hagen nu.


Ska dra ner till stallet om sen stund och mocka ur hans box :) Vill helst att det ska vara kvar spån i boxen då han tycker om att vara i sin box. Brukar ta in han lite då och då. Men nu kommer jag inte kunna det :/


Så här kul tycker Amigo det är att skos:

 


 

Av Gabriella Karlsson - 16 juni 2011 17:24

Idag fick jag och Amigo rida ensamna.. Buhuu! Nää inte så farligt ;)

Skulle igentligen rida med Filippa men kom på att jag hade match ikväll och det var den enda tid hon kunde! så det får bli ngn annan dag :)

Red iaf hem till mig och tbx. ca 30-40min :)

Nu sticker jag och spelar match!

 

Av Gabriella Karlsson - 15 juni 2011 15:27

Dagens ritt för Amigo blir en uteritt med Alex :)

Om mig & Amigo


Jag heter Gabriella och är en tjej på 13år som bor inom Göteborg. Jag har en egen ponny som bloggen handlar om "Mr Amigo"! Han är fyra år & korsning mellan Connemara/Arab.
Följ bloggen om min & hans vardag tillsammans.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Andra bloggar!

 

  

 

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards